Openbare Diensten

Miljarden dollars aan verdachte geldstromen, terwijl burgers op hun honger blijven zitten

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

De nood aan een vaccin tegen de sociale crisis is bijzonder hoog

Het ABVV voerde vandaag actie voor het gebouw van de Nationale Bank onder de slogan “een vaccin tegen de sociale crisis”.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.

Memorandum van het ABVV ‘Samen voor sociale rechtvaardigheid’

Met het oog op een toenemende precariteit, de groeiende armoede en groter wordende ongelijkheden, legt het ABVV een reeks projecten en concrete, vernieuwende voorstellen nu al op de tafel van de volgende regering.

Algemene mobilisatie van het ABVV voor meer sociale rechtvaardigheid

Vandaag heeft het Federaal Comité van het ABVV een algemeen mobilisatieplan goedgekeurd om de sociale rechtvaardigheid te herstellen.

Teruggefloten door rechter, maar Infrabel blijft halsstarrig anti-syndicale campagne voortzetten

Geen enkele van de door Infrabel en de NMBS gevraagde eisen werd door de rechter ingewilligd. Toch blijven ze gebruik maken van het gerecht om het stakingsrecht, overigens een mensenrecht, in vraag te stellen.