Januari 2023
Image

België kent een systeem van automatische loonindexering. Hierbij worden de lonen van het overgrote deel van de werknemers in de privésector, de lonen van het overheidspersoneel en de sociale uitkeringen en pensioenen aangepast aan de evolutie van de consumptieprijzen. Die  consumptieprijzen worden gemeten aan hand van een ‘korf’ van producten.

In deze brochure beantwoorden we de meest gestelde vragen.

English? Click here.

¿Español? Haga clic aquí.

Français ? Cliquez ici.

Januari 2023
Image
Cover DNW 1 2023

ABVV in beeld | Fotografieprijs “De laatste kompel” | Oxfam legt vinger op ongelijkheidswonde | Meer en beter opleiden op jouw werkvloer? Samen kan het! | Wandel mee door de sociale geschiedenis | Ontevreden over je werk? | Jobbonus. Mis niets waar je recht op hebt | De energiemarkt begrijpen | DOSSIER: sociaal-economische barometer 2022

December 2022
Cover Echo 9 november 2022

Hervorming loonmatigingswet van ‘96: IAO geeft ons gelijk! | Werkloosheid: degressiviteit uitkeringen heeft geen enkele impact | Vonnis Gent: geweigerde opleiding toch passend | Brussel: hervorming van de alternerende opleiding | Alternatieve verloning klimt naar 7,3 miljard | Brussel advies ontwerp KB betreffende historische liften | Wallonië: oorspronkelijke begroting 2023, een eerste analyse | EVV-campagne en actieplan: stop de crisis rond de kosten van levensonderhoud!

Abonneer je op onze nieuwsbrief.