Alle thema's

Energieprijzen swingen de pan uit, terwijl burgers in de kou dreigen te komen staan

Met de winter voor de deur en energieprijzen die in stijgende lijn zitten en nu al onbetaalbaar zijn voor velen, vreest het ABVV dat het voor nog meer gezinnen onmogelijk dreigt te worden om hun energiefacturen te betalen.

Solidariteitsverklaring met de werknemers van d’Ieteren

De werknemers van D'Ieteren - importeur en distributeur van auto's - zijn nu al twee weken in staking

Brochure - De maximale loonmarge. Voorstellen voor hervorming van een kaduke wet

In 1996 werd de wet tot bevordering van de werkgelegenheid en tot preventieve vrijwaring van het concurrentievermogen aangenomen. Deze loonnormwet was bedoeld om de concurrentiepositie van de Belgische bedrijven veilig te stellen. Om meerdere redenen vragen de vakbonden de herziening van de Wet van ’96.

Regeringsbeslissingen in het kader van de begroting 2022: eerste ABVV-reactie

Het ABVV nam kennis van het resultaat van de regeringsonderhandelingen. Op basis van wat we nu weten en na een voorzichtige eerste analyse zien we enkele positieve elementen, maar vallen vooral de minpunten op.

Het ABVV vreest dat het voor nog meer gezinnen onmogelijk dreigt te worden om hun energiefacturen te betalen