Jongeren en Studenten
Name
Jongeren en Studenten

16.07.2019

“Deliveroo wil absoluut pottenkijkers weg houden”

Ook werknemers in de platformeconomie verdienen respect en degelijke werkvoorwaarden.

16.07.2019

Studentenjob? Opgelet voor misbruik

Sinds 2016 gelden nieuwe regels voor studentenarbeid. De grens van vijftig dagen per jaar ging op de schop. Sindsdien mogen studenten jaarlijks 475 uur werken. Het ABVV wees al van in het begin op de mogelijke problemen, zoals een stijgende concurrentie tussen jobstudenten en vaste medewerkers of een onhoudbare flexibiliteit voor de jongeren in kwestie.

10.10.2018

Reality check: de sociaal-economische barometer 2018

In de aanloop naar de parlementsverkiezingen van 2019 maakt het ABVV de sociaal-economische balans op van vier jaar regering-Michel. Dit oogt niet fraai. De regering van N-VA, CD&V, Open Vld en MR blinkt uit in asociaal en onrechtvaardig beleid.

26.01.2024

ABVV-Jongeren, Jong ACV, Jeunes FGTB, Jeunes CSC en FEF (Franstalige studentenkoepel) verzetten zich tegen het wetsontwerp van Open Vld dat de beperkingen op studentenarbeid afschaft. Volgens het gemeenschappelijk vakbondsfront zal het voorstel bijdragen tot de bestaansonzekerheid van studenten.

02.09.2019

Wij vragen een betere en broodnodige bescherming voor werkloze jongeren.

ABVV-jongeren

Scholier, (job)student, schoolverlater, stagiair, jonge werknemer? Vragen over je schooltoelage, studiebeurs, jeugdvakantie, deeltijds leren en werken?

De ABVV-jongerenstaan voor je klaar!

Zolang je scholier, student of jongere in je wachttijd (beroepsinschakelingstijd) bent, kan je gratis aansluiten bij de ABVV-jongeren. Alle scholieren en studenten vanaf 15 jaar zijn welkom!

www.magik.be