22.06.2022

Naar aanleiding van de Dag van de Mantelzorg op 23 juni vraagt het ABVV aandacht voor een beter sociaal statuut voor de mantelzorger. De meerderheid daarvan zijn vrouwen.  Zij staan minstens één keer per week in voor hulp aan of verzorging van één of meerdere hulpbehoevende familieleden, vrienden of kennissen. Mantelzorgers doen ongelooflijke belangrijk werk, maar dat vertaalt zich niet in de erkenning die ze er maar voor krijgen. Meer bepaald laat het sociaal statuut te wensen over.

05.02.2021

Het ABVV is bijzonder tevreden met het positieve advies dat de sociale partners in de NAR hebben uitgebracht over het vaccinatieverlof

17.11.2020

Naar jaarlijkse gewoonte publiceert het ABVV in het najaar haar sociaal-economische barometer. De editie 2020 staat volledig in het teken van de crisis die Covid-19 met zich meebracht.

21.04.2020

Deze groep heeft het inderdaad zwaar en het is goed dat er nu een signaal komt, maar niet alleen bij hen staat de boog op springen.