Hoe stemmen Europarlementariërs over fiscale rechtvaardigheid?

VoteWatch bracht een rapport uit van hoe Belgische leden van het Europees parlement stemmen rond kwesties van rechtvaardige fiscaliteit. De opstelling van N-VA en Vlaams Belang valt erg op.

Handelsakkoord EU-Mercosur: alle lichten op rood

Het middenveld roept op het model van handelsakkoorden te herzien en bindende afspraken op te nemen rond sociale rechtvaardigheid en duurzaamheid. Om te beginnen in het akkoord tussen de EU en de Mercosur-landen Argentinië, Brazilië, Paraguay en Uruguay.

Wat na de coronacrisis? Manifest van het ABVV

Check hier het postcorona manifest van het ABVV.

42 miljoen jobs op de helling in de EU: stevig herstelplan nodig

Vrijdag onderhandelt de Europese Raad over een herstelplan voor de Europese Unie. Tijdens die onderhandelingen staan 42 miljoen jobs op de helling. Van een terugkeer naar de status quo en business as usual kan geen sprake zijn.

Enkele coronalessen over onze mensenrechten

De Europese Commissie wil werk maken van wetgeving die bedrijven verplicht om mensenrechten en milieunormen te respecteren in al hun activiteiten en over hun hele toeleveringsketens. Een grote stap vooruit, die ngo’s en vakbonden toejuichen. Bindende regels zijn noodzakelijker dan ooit, nu de COVID-19-crisis de limieten van ongereguleerde globalisering blootlegt.