ABVV Oost-Vlaanderen is op zoek naar een v/m/x

Diensthoofd financiën

Het ABVV is een vakbond én een sociale beweging, rijk aan deskundige en geëngageerde medewerkers. Met een uitgebreid gewestelijk en lokaal kantorennet. Mensen kunnen er terecht voor advies en bijstand. Maar daarnaast verdedigt het ABVV ook de belangen van de werknemers, op de werkplek, in de sectoren en in allerlei overlegorganen.

Om dat veelzijdige huis mee in goede banen te leiden, zijn we op zoek naar een diensthoofd financiën. Iemand die niet alleen de eigen dienst aanstuurt, maar ook beleidsmatig mee de organisatie richting geeft, d.m.v. een analytische boekhouding, financiële analyses en rapporten. Op basis hiervan maakt het beleid doordachte keuzes.

In deze functie rapporteer je rechtstreeks aan de gewestelijk secretaris van ABVV Oost-Vlaanderen die verantwoordelijk is voor het goed functioneren van de organisatie.

Volgende taken behoren tot je pakket:

• Aansturen van het team boekhouding
  • Analyse en opzetten van kostprijssystemen
  • Analytische boekhouding van het ABVV Oost-Vlaanderen en aanverwante vzw’s
  • Administratief beheer van de vzw’s
  • Begeleiding bij ondernemingsreorganisatie en herstructurering
  • Opstellen van geconsolideerde rapportering en jaarcijfers
  • Opstellen van budgetcijfers, cashplanning en bijstand bij tussentijdse controles
  • Opstellen van managementrapporteringen
  • Financieel beheer bijdragen
  • Klankbord in financieel-economische aspecten, …

Heb je een doorgedreven kennis van boekhouding en financiën? Wil je een verantwoordelijke functie met impact op het beleid? Heb je zin om een team aan te sturen?  Dan is deze functie misschien iets voor jou, uiteraard op voorwaarde dat je mee je schouders wil zetten onder een meer solidaire samenleving.

Profiel

• Je beschikt over een masterdiploma in een economische of financiële richting of gelijkwaardig door ervaring
  • Je hebt reeds ervaring in analytische boekhouding en audit
  • je bent IT-minded en goed op de hoogte van diverse boekhoudkundige programma’s
  • Je hebt een analytische ingesteldheid
  • Je bent mensgericht en communicatief
  • Je bent een  teamplayer
  • Je bent resultaatsgericht

Ons aanbod

Als vakbond geloven we in het belang van een goede werkomgeving en het welzijn van de werknemers.

Daarom bieden we

• een tewerkstelling van onbepaalde duur binnen een dynamische onderneming in 35 uren week.
  • een ondernemend team gekenmerkt door een actieve betrokkenheid en een open communicatie
  • een marktconform salaris op basis van je ervaring, aangevuld met pensioenplan, hospitalisatieverzekering, tandplan, maaltijdcheques, eindejaarspremie, enz.)
  • een aantrekkelijk mobiliteitspakket
  • flexibiliteit en autonomie in de organisatie van je dagdagelijkse werk
  • Goede balans werk/privé

Verantwoordelijkheden

Algemene verwachtingen en verantwoordelijkheden van een diensthoofd bij ABVV Oost-Vlaanderen:

• Belichaamt de waarden van de organisatie en draagt deze op authentieke wijze uit, zowel in woord als in daad. Door zijn/haar voorbeeldfunctie zet het diensthoofd de ‘toon aan de top’ en inspireert hij/zij het gedrag van het management en het personeel van de organisatie. Het diensthoofd betoont waardig en verbindend leiderschap over zijn/haar dienst en bij uitbreiding de organisatie.
  • Is lid van het uitvoerend management en rapporteert aan de gewestelijk secretaris. Vertegenwoordigt de werkgever in de OR en het CPBW, minstens 1 mandaat wordt actief opgenomen.
  • Adviseert de gewestelijk secretaris over beleid van de eigen dienst en/of de samenwerking met andere diensten.

Het diensthoofd is verantwoordelijk voor:

• de financiële activiteiten en waakt erover dat de financiële situatie van de organisatie en haar afdelingen correct wordt weergegeven
  • de financiële analyse, advisering en controle van het beleid
  • Het resultaat van de eigen dienst
  • Werkorganisatie van de eigen dienst, met extra aandacht voor werkbaar werk en zorg voor medewerkers
  • Communicatie binnen en over de eigen dienst

Het diensthoofd is samen met de andere diensthoofden en de gewestelijk secretaris verantwoordelijk voor:

• Intern syndicaal overleg
  • Algemeen beheer van de organisatie

Bijkomende inlichtingen

Met vragen kan je steeds terecht bij het diensthoofd personeelszaken via miriam.goethals@abvv.be of 0476 24 41 96.

Het ABVV voert een gelijke kansenbeleid. Kwaliteiten van mensen zijn doorslaggevend, ongeacht sekse, afkomst, seksuele oriëntatie, leeftijd of beperking.

Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek in ons kantoor te Gent, gevolgd door een screening door een extern bureau. De vacature wordt stopgezet van zodra er ene geschikte kandidaat is gevonden.