10.06.2022

Congres 2022: Internationaal Seminarie

Internationaal seminarie 2022

In de zijlijnen van het 4-jaarlijkse congres organiseerde het Instituut voor Internationale Vakbondssamenwerking van het ABVV (ISVI) op 1 juni een dag met internationale seminaries. Het programma omvatte besprekingen met onze Belgische en internationale partners over de "zorgplicht" en de vakbondsvrijheden.

03.06.2022

ABVV-congres: 10 werven voor de toekomst

We herbronnen ons met tussenkomsten van de werkvloer tot en met internationale organisaties, halen de banden met onze kameraden opnieuw aan en weten waarheen onze koers voor de komende vier jaar zal voeren.  Het ABVV heeft haar toekomstplan uitgeschreven.

02.06.2022

ABVV-congres: getuigenissen van op de werkvloer

onze rechten onze strijd cover

Tijdens dag 1 van het ABVV-congres komen delegees vanuit alle sectoren aan het woord. Ze getuigen over koopkracht, werkomstandigheden, openbare diensten en nog veel meer. Daarnaast zetten we de krijtlijnen uit voor de komende vier jaar.

01.06.2022

ABVV-congres: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Congres ABVV: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Tijdens het ABVV-congres van 2 tot 3 juni blikken we terug en zetten we de koers uit voor de komende vier jaar. We halen de banden met onze internationale kameraden aan en (her)verkiezen ons federaal secretariaat.

28.05.2018

Federaal congres ABVV - Samen kan het anders!

Tijdens ons federaal congres, dat liep van 30 mei tot en met 1 juni, bepaalden we onze strategieën, actiepunten en prioriteiten voor de komende vier jaar en verkozen we onze syndicaal verantwoordelijken. Robert Vertenueil is onze nieuwe voorzitter, Miranda Ulens onze nieuwe algemeen secretaris. Samen kan het anders!

01.10.2014

Koopkracht versterkt - statutair congres ABVV

Tijdens ons congres (van 1-3 oktober) bepalen we onze strategie, actiepunten en prioriteiten voor de komende vier jaar en kiezen we onze verantwoordelijken.

07.06.2010

ABVV terug vertrokken voor vier jaar na succesvol congres

Het ABVV organiseerde op 2 en 3 juni zijn vierjaarlijks Statutair Congres. Zo'n congres, samengesteld uit delegees van de verschillende vakcentrales, de algemene en de dagelijkse leiding va