19.01.2023

ABVV solidair met Franse vakbonden in hun verzet tegen pensioenhervorming

ABVV te Parijs 19 01 2023

Het ABVV is solidair met de Franse kameraden die een eerste dag van syndicaal verzet tegen de pensioenhervorming organiseren. Overal in het land zullen er protestacties plaatsvinden en er worden honderdduizenden manifestanten verwacht in de grote steden. Een afvaardiging van het ABVV steunt onze kameraden in Parijs.

06.10.2022

Werelddag voor waardig werk: voor loonrechtvaardigheid

werelddag voor waardig werk

Dit jaar wordt 7 oktober opgedragen aan de miljoenen werknemers die op zoek zijn naar loonrechtvaardigheid. Door de enorme inflatie, die nog wordt verergerd door grote bedrijven die monsterwinsten optekenen, raken nog meer werknemers en hun gezinnen in armoede.

01.06.2022

ABVV-congres: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Congres ABVV: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Tijdens het ABVV-congres van 2 tot 3 juni blikken we terug en zetten we de koers uit voor de komende vier jaar. We halen de banden met onze internationale kameraden aan en (her)verkiezen ons federaal secretariaat.

24.11.2021

Systematisch geweld tegen de vakbonden in Colombia

cut colombia

In het kader van haar rondreis door Europa, bezocht een delegatie van de Central Unitaria de Trabajadores de Colombia (CUT) eind oktober ons land. De delegatie roept de Europese Unie en de lidstaten op om druk uit te oefenen op de Colombiaanse overheid om de aanbevelingen van de Interamerikaanse Commissie voor de Rechten van de Mens (Inter-American Commission on Human Rights - IACHR) van 7 juli 2021 uit te voeren en te respecteren.