Alle thema's

Uitzendkracht? Praktische info, handige weetjes, je rechten en plichten: www.rechtenuitzendkracht.be

Coronacrisis: vakbonden vragen tijdelijke werkloosheid voor uitzendkrachten

De vakbonden vragen dat ook uitzendkrachten op tijdelijke werkloosheid kunnen terugvallen.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Geef uitzendkrachten een stem

Uitzendkrachten zouden net als vaste werknemers hun stem moeten kunnen laten horen en collega’s verkiezen die hun belangen verdedigen in het bedrijf waar ze werken. Wij zetten de argumenten op een rijtje.

Persberichten

Grondwettelijk Hof vernietigt Bijkluswet: vakbonden verheugd maar dringen ook aan oplossing voor inkomensverlies

ACV, ABVV en ACLVB hebben van meet af de regeling voor het bijklussen tot 6.340 euro aangeklaagd en startten een procedure bij het Grondwettelijk Hof. We stelden dat het over een nefaste maatregel voor werknemers en voor de sociale zekerheid ging en dat de regelgeving de principes van gelijkheid en non-discriminatie schond. We zijn tevreden dat het Grondwettelijk Hof deze redenering volgt.

Modern Times?

Het ABVV heeft de resultaten en conclusies van zijn grootschalige enquête ‘Modern Times’ voorgesteld. De grenzen van de flexibiliteit zijn bereikt.