Werkloosheid
Name
Werkloosheid

Op deze pagina vind je het nieuws, de persberichten en publicaties over 'werkloosheid'.

30.06.2022

Werkloos? Vermijd verrassingen en spreid je vakantiedagen

Om te vermijden dat je op het einde van het jaar fors minder uitkering ontvangt, spreid je best je vakantiedagen over de resterende maanden van dit jaar.

11.02.2022

Verhogingen in de werkloosheidsuitkering

Om de sociale uitkeringen aan de welvaartsvastheid aan te passen besliste de regering, na advies van de sociale partners, om de meeste minima in de werkloosheid stapsgewijs te verhogen.

06.10.2021

Coronamaatregelen volledig werklozen lopen ten einde

De regering besliste om de coronamaatregelen voor volledig werklozen niet te verlengen vanaf oktober 2021. De werkloosheidsuitkering voor volledige werklozen zal weer stapsgewijs dalen in de tijd. Ook aan de verlenging van het basisrecht op inschakelingsuitkeringen komt vanaf oktober 2021 een einde.

15.09.2022

In het midden van een ongekende koopkrachtcrisis vragen de vakbonden de regering snel werk te maken van de verdeling van de welvaartsenveloppe 2023-2024. Hierdoor zouden heel wat sociale uitkeringen al op 1 januari 2023 kunnen stijgen.

23.09.2021

Het ABVV laakt het geweld waarmee de directie van de groep Kuehne + Nagel het ontslag heeft aangekondigd van 549 werknemers in zijn vestiging in Nijvel, onder het voorwendsel dat deze niet rendabel zou zijn.