Alle thema's

Wat als de bank een attest vraagt voor tijdelijke werkloosheid?

Tijdelijk werkloos en uitstel vragen om een hypothecaire lening te betalen? Dan kan het zijn dat de banken een attest vragen. Momenteel kan enkel je werkgever je dit attest geven.

Volledig werkloos? Dien je controlekaart vroeger in

Wie volledig werkloos is, mag zijn controlekaart al in de voorlaatste week van de maand aan ons bezorgen. Op papier of digitaal. Zo spreiden we de verwerking.

Coronavirus of andere ziekte: hoe je dossier te beheren

In deze periode van afzondering kan het soms ingewikkeld zijn je medisch dossier te beheren. Wij leggen je hier uit hoe je jouw dossier kan beheren.

Sociale verkiezingen worden uitgesteld

De sociale verkiezingen die gepland stonden voor mei 2020 worden uitgesteld. Dat zijn de vakbonden en werkgevers in de Groep van 10 overeengekomen. “De gezondheid van de bevolking primeert.”

Coronacrisis: vakbonden vragen tijdelijke werkloosheid voor uitzendkrachten

De vakbonden vragen dat ook uitzendkrachten op tijdelijke werkloosheid kunnen terugvallen.

Deze tips beschermen je tegen het coronavirus

Samen kunnen we het coronavirus de baas. Maar dan moeten we ons wel houden aan volgende tips en gebruiken.

Het corona-virus: wat te doen?

In december 2019 brak in bepaalde delen van China het coronavirus uit. Ondertussen raakt de ziekte wereldwijd meer verspreid. De vrees leeft dat de ziekte zich na de krokusvakantie zich nog meer zal verspreiden. Er worden her en der dan ook drastische maatregelen genomen. Het ABVV wil duidelijkheid scheppen in wat kan en niet kan, in wat je best doet.

Met een imperatieve loonmarge van 0,4% is verder onderhandelen uitgesloten

Het ABVV, het ACV en het ACLVB zijn altijd voorstander gebleven van het sluiten van een interprofessioneel akkoord, omdat dit akkoord de arbeidsvoorwaarden van bijna 4 miljoen werknemers kan verbeteren.

Vaccinatieverlof: een goede zaak voor alle werknemers!

Het ABVV is bijzonder tevreden met het positieve advies dat de sociale partners in de NAR hebben uitgebracht over het vaccinatieverlof