Ieder voor zich en een flexi-job voor allen

Het zomerakkoord is asociaal knoeiwerk. De regering zaagt de band tussen werk en de opbouw van sociale rechten verder door. Vooral jongeren, ouderen en laaggeschoolden zijn het slachtoffer.

Zomerakkoord met een winters randje voor de werknemers

In een eerste algemene reactie op het zomerakkoord van Michel, is het ABVV vernietigend voor het werk van deze regering.

Persbericht naar aanleiding van de lopende begrotingsgesprekken

Sinds maanden maakt het ABVV zijn ongerustheid kenbaar over de beslissingen die de regering neemt. Het is nog niet voldoende dat ze van harde besparingen haar religie heeft gemaakt; ze organiseert ook bewust sociale achteruitgang door het beleid ten voordele van de rijken en van de financiƫle wereld te laten dragen door een meerderheid van burgers.

Pensioenminister Bacquelaine snijdt nog dieper in onze pensioenen

Op basis van de tekst die pensioenminister Bacquelaine publiceerde op zijn website werd ons duidelijk dat de Ministerraad verleden donderdag besliste de werknemerspensioenen opnieuw te verlagen.

Steeds minder bedrijven voldoen aan aanwervingsquota jongeren

Er is een opmerkelijke daling van het aantal bedrijven dat voldoet aan de 3% verplichting. We spreken over 87% in 2008, naar nog maar 77,8% in 2015!