Alle thema's

Teken de petitie om Braziliaans oud-president Lula vrij te krijgen

Op 20 augustus zat de voormalig Braziliaanse president Luiz 'Lula' Inacio da Silva 500 dagen vast in de gevangenis. Sinds zijn gevangenschap is de strijdvaardigheid er niet minder om geworden. Zo verzamelde men onlangs haast 100.000 handtekeningen voor zijn vrijlating. Lula zit ongegrond vast, er is geen bewijstlast. Dit kan niet in een liberale democratie.

Vrouwenstaking: #samensterk met onze Zwitserse kameraden

De hardnekkige loonkloof tussen mannen en vrouwen blijft een syndicale twistappel in heel wat landen, zo ook in het onze. Al haast 15 jaar staat het ABVV hier op de voorgrond. Daarom wensen wij onze Zwitserse kameraden succes morgen met hun algemene vrouwenstaking in Zwitserland. #SamenSterk.

Stem verstandig, kies sociaal

Op 26 mei kan je jouw stem laten gelden voor een eerlijk beleid, in het teken van gelijkheid en vooruitgang voor iedereen. Een ander beleid dan dat van de voorbije jaren.

Vakbonden en gendergelijkheid: een langdurig engagement

Het valt niet te rechtvaardigen dat werkneemsters in België zich in het jaar 2019 nog steeds tevreden moeten stellen met slechtere arbeidsvoorwaarden, lonen en pensioenen dan die van mannen. We roepen op deel te nemen aan de acties op 8 maart.