Alle thema's

Reality check: de sociaal-economische barometer 2018

In de aanloop naar de parlementsverkiezingen van 2019 maakt het ABVV de sociaal-economische balans op van vier jaar regering-Michel. Dit oogt niet fraai. De regering van N-VA, CD&V, Open Vld en MR blinkt uit in asociaal en onrechtvaardig beleid.

Het stakingsrecht gaat ons allemaal aan

Algemeen secretaris Miranda Ulens kroop in haar pen en schreef een vlammend opiniestuk over de veroordeling van ABVV-voorzitter Bruno Verlaeckt.

Lagere ziekte-uitkering voor wie gedeeltelijk het werk hervat

De meeste langdurig zieke werknemers die het werk gedeeltelijk hervatten, krijgen vanaf 1 april een lagere ziekte-uitkering. Dat besliste de regering-Michel.

Persberichten

Begroting en arbeidsdeal: deze ministers kopen hun zomerrust, ten koste van 100.000-den werkzoekenden

Kunst- en vliegwerk om toch maar met een akkoord naar buiten te kunnen komen alvorens de ministers op vakantie vertrekken. Dat is het resultaat van de fameuze gesprekken binnen de regering-Michel. In afwachting van de teksten, wil het ABVV alvast een eerste reactie geven op bepaalde luiken van de ‘arbeidsdeal’ en begroting. Conclusie: dit is een akkoord van gemiste kansen.

20 jaar Wet Renault - tijd voor een verantwoorde bijsturing

Naar aanleiding van 20 jaar Wet Renault, dringt het ABVV aan op een grondige bijsturing in het belang van de werknemers van morgen.