Alle thema's

En wat als we nu eens naar de dividenden zouden kijken?

Volgens de werkgeversbank zitten de meeste bedrijven in moeilijke financiële papieren en is het dus onmogelijk om de lonen met meer dan 0,4% te laten stijgen. Ze verwijzen daarvoor naar het coronavirus en de crisis die daarmee gepaard gaat.

Naar een solidariteitsfonds voor de minimumlonen

In het kader van de onderhandelingen voor een Interprofessioneel Akkoord voor ‘21-‘22, legt het ABVV de oprichting van een solidariteitsfonds voor de minimumlonen op de onderhandelingstafel.

0,4% - Menen die dat? Acties in de bedrijven op 12 februari

Een loonmarge van 0,4% voor de komende twee jaar, dat is de werknemers in hun gezicht uitlachen. Maar niet zonder gevolgen. Het ABVV organiseert op 12 februari een actiedag in de bedrijven. Deze actiedag kan de vorm aannemen van werkonderbrekingen, personeelsvergaderingen… Houd dus onze website en sociale media in de gaten voor meer informatie.

Verhoging van het minimumloon: Europa neemt het voortouw

De NAR brengt vandaag op vraag van minister van Werk Dermagne advies uit over een voorstel van de Europese Commissie voor een richtlijn betreffende toereikende minimumlonen in de EU.