Alle thema's

Actu Fraudebestrijding

800 euro per maand extra pensioen bij effectieve fraudebestrijding

De Belgische staat loopt door belastingontduiking zo'n 20 miljard euro mis aan inkomsten. Met dat bedrag kunnen we veel doen voor de werknemers en uitkeringsgerechtigden.

Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

De vakbonden bij de VRT zijn gestart met een aandelencampagne. Ze delen 100.000 aandelen uit. Ieder aandeel is 48 euro waard, het bedrag dat elke Vlaming jaarlijks betaalt om de openbare omroep te financieren. Registreer je nu ook als aandeelhouder!

Actu 1 mei 2010 speech Rudy De Leeuw

Niet BHV maar WWW: Werk, Werk, Werk

In zijn 1 meispeech was Rudy De Leeuw erg duidelijk: niet BHV, maar WWW (Werk, Werk, Werk) moet de prioriteit zijn.

Middelen van onze Sociale zekerheid met meer zorg besteden

Het Rekenhof bevestigt waarvoor we al lang waarschuwden: de korting voor de eerste werknemer is een miskleun en kost onze sociale zekerheid handenvol geld.

Effectentaks: onvoldoende en niet in verhouding met inspanningen werknemers

Het wetsontwerp over een taks op effectenrekeningen, is een stap in de goede richting. Maar die stap is te klein. We kunnen niet akkoord gaan met het feit dat de inspanningen die gevraagd worden aan de houders van een effectenrekening, niet in verhouding staan tot wat de werknemers moeten bijdragen.