Alle thema's

Jouw fiscale fiche beschikbaar op Mijn ABVV

Kreeg je in 2020 een werkloosheidsuitkering? Die moet je invullen in je belastingaangifte. Het totaal aan inkomsten uit werkloosheid voor het jaar 2020 vind je in jouw fiscale fiche...

Tijdelijke werkloosheid en belastingaangifte 2021: opgelet voor de eindfactuur

Indien je in 2020 werk en tijdelijke werkloosheid hebt gecombineerd, bestaat de kans dat je in 2021 aan de belastingen een bijkomend bedrag moet betalen.

‘We moeten van een armoedig beleid naar een armoedebeleid’ - Dubbelinterview Anne Van Lancker en Miranda Ulens

Zonder echte hervormingen zal de armoede alleen maar toenemen. Zeker nu de coronacrisis de kloof tussen arm en rijk vergroot. Toch zijn Anne van Lancker van Decenniumdoelen en onze eigen Miranda Ulens hoopvol. Wanneer mensen dreigen kopje onder te gaan, staan anderen op om het tij te keren.

Middelen van onze Sociale zekerheid met meer zorg besteden

Het Rekenhof bevestigt waarvoor we al lang waarschuwden: de korting voor de eerste werknemer is een miskleun en kost onze sociale zekerheid handenvol geld.

Effectentaks: onvoldoende en niet in verhouding met inspanningen werknemers

Het wetsontwerp over een taks op effectenrekeningen, is een stap in de goede richting. Maar die stap is te klein. We kunnen niet akkoord gaan met het feit dat de inspanningen die gevraagd worden aan de houders van een effectenrekening, niet in verhouding staan tot wat de werknemers moeten bijdragen.