Alle thema's

Actu Bangladesh Schone Kleren

Bangladesh: 21 doden bij brand in kledingfabriek. Reageer nu!

Na een verschrikkelijke brand in een kledingfabriek in Bangladesh, eisen fabrieksarbeid(st)ers snelle hervormingen, een strafrechtelijk onderzoek en vergoeding voor de slachtoffers. Het ABVV steunt via de ‘Schone Kleren Campagne' de eisen van deze arbeid(st)ers. Ook jij kan een verschil maken!

Actu Herstructurering Carrefour

Sociale afbraak bij Carrefour

Op een buitengewone ondernemingsraad werd bekend gemaakt dat warenhuisketen Carrefour 21 winkels sluit, een deel van de keten afstoot en de arbeids- en loonsvoorwaarden van de werknemers naar beneden toe wil herzien.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.