Alle thema's

Actu IPA-bis onvoldoende!

IPA-bis onvoldoende!

Het ABVV kan niet instemmen met het bemiddelingsvoorstel van de regering zoals het nu voorligt. We handhaven onze nationale actiedag op 4 maart. Lees en download het nieuwe pamflet

Actu Militantenconcentratie in Brussel

Militantenconcentratie in Brussel

De campagne tegen het ontwerp-IPA is gestart met een militantenconcentratie voor de hoofdzetel van de MR, de partij van informateur Didier Reynders

Actu Manifestatie men bedriegt u

Manifestatie 'Men bedriegt u'

Het ABVV betoogt vandaag, maandag 7 februari, in West-Vlaanderen

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.