Alle thema's

Koopkracht, kwaliteit en klimaat: 1 mei-speech Miranda Ulens

Miranda Ulens schuift drie zaken naar voor die essentieel zijn om een betere toekomst te garanderen waar niemand achter blijft: koopkracht, kwaliteit en klimaat.

Waarom het pleidooi voor meer flexibiliteit en nachtarbeid verontrustend is

In een opiniestuk legt algemeen secretaris Miranda Ulens uit waarom het pleidooi voor meer flexibiliteit en nachtarbeid verontrustend is. Ze roept op om werk te maken van betere werkomstandigheden en billijker (minimum)lonen.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creƫren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.