Alle thema's

“Aan de volgende regering: gun mama’s rust!” - open brief

Gezinsorganisaties, vrouwenraad, mutualiteiten en vakbonden eisen dat de tijd die een mama kan spenderen met haar pasgeborene niet afhankelijk mag zijn van haar gezondheidssituatie vóór de bevalling.

Hogere productiviteit leidt naar solide sociale zekerheid

Onze sociale zekerheid is een prachtig stelsel dat we moeten koesteren en verzorgen. En dus moeten er genoeg middelen naar toe. Maar daar wringt het schoentje. Alhoewel. Er bestaan wel degelijk oplossingen.

In opzeg en vrij van prestaties? Schrijf je binnen de twee maanden in als werkzoekende

Ben je in opzeg en vrijgesteld van prestaties, schrijf je dan in als werkzoekende binnen de 2 maanden na de verbreking van je contract.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.