Alle thema's

Nog een extra argument voor een 32-urenweek

Willen we de scheve verhouding tussen mannen en vrouwen op onze arbeidsmarkt rechttrekken, dan kijken we best ook naar de manier waarop het werk vandaag is verdeeld. Want de loonkloof is ons anno 2018, meer dan een doorn in het oog. Een ambitieuze maatregel dient zich aan. Wij bieden alvast een alternatief: de kortere werkweek van 32 uur.

20 dagen geboorteverlof voor de partner van de moeder: een kwestie van evenwicht!

Het ABVV gaat voluit voor 20 dagen geboorteverlof voor de partner van de moeder, zonder verlies aan inkomen. Want willen we echt een gelijke spreiding van zorg en werk tussen beide partners, dan is een verplicht en uitgebreid geboorteverlof onontbeerlijk.

Sociaal-economische barometer: verbeterpunten van onze samenleving

De nefaste gevolgen van het rechts beleid worden steeds duidelijker maar er zijn realistische alternatieven. Dat tonen we aan in onze 'Sociaal-economische barometer'.

Modern Times?

Het ABVV heeft de resultaten en conclusies van zijn grootschalige enquête ‘Modern Times’ voorgesteld. De grenzen van de flexibiliteit zijn bereikt.