Alle thema's

Vrouwen weten waarom

Mannen en vrouwen gelijk anno 2020? Neen, nog steeds niet. Vrouwen verdienen nog altijd 20 procent minder dan mannen, nu al voor het zesde jaar op rij. 23.7% zelfs. De loonkloof daalt niet. Integendeel. Het wordt hoog tijd om die kloof te dichten. De sociale verkiezingen dit jaar kunnen daar misschien een handje bij helpen. #SamenVooruit voor loongelijkheid!

ABVV solidair met vakbondsleden Zimbabwe

Vandaag is een belangrijke dag voor vakbondsactivisten in Zimbabwe. Er verschijnen 19 vakbondsleden voor de rechter. Ze worden beschuldigd van ‘deelname aan een bijeenkomst met het oog op het bevorderen van openbaar geweld’. ABVV-voorzitter Robert Vertenueil schreef een brief aan onze regering om zich uit te spreken over de ondemocratische situatie.

20.000 keer bedankt!

Jullie waren geweldig op onze grote nationale manifestatie voor een sterke sociale zekerheid. Merci!

Het ABVV mobiliseert op 8 en 9 maart voor meer vrouwenrechten

Op 8 maart wordt in Brussel de wereldvrouwenmars georganiseerd. Een mars die wereldwijd wordt georganiseerd met overal dezelfde centrale eis: gelijke rechten voor vrouwen en mannen. Vandaag worden die rechten nog altijd met de voeten getreden.

Uitspraak Hof van Cassatie over vreedzame actie is gevaarlijk precedent voor betogings- en stakingsrecht

Het Hof van Cassatie bevestigt de veroordeling van de voorzitter van ABVV Antwerpen voor "kwaadwillig belemmeren van het verkeer". Al wie een actie voert waardoor het verkeer ‘belemmerd’ wordt, kan door deze uitspraak strafrechtelijk vervolgd worden.