Alle thema's

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Een Europa voor mensen

Een garantie voor een betere levensstandaard. Een vuist tegen klimaatverandering. Een vrijwaring van onze sociale rechten. We staan voor een pak uitdagingen. De oplossing? Een sterk sociaal Europa. Een belangrijke stap kan hier gezet worden met de verkiezingen van 26 mei. Dat het helemaal radicaal anders moet, dat werd duidelijk tijdens het politieke debat met de Europese kopstukken.

Sociale dumping: voor een strengere wet tegen uitbuiting

Het wordt tijd voor kordate maatregelen. Het ABVV pleit voor een echte wet tegen sociale dumping, opdat de uitbuiting van werknemers stopt.

Persberichten

ABVV tevreden met belangrijke aanpassing hervorming vennootschapsrecht, maar geheel blijft onverteerbaar

Ondanks enkele verbeteringen ten opzichte van de ontwerptekst, blijven we waarschuwen voor de sociale en fiscale gevolgen van deze hervorming. Partijen met een hart voor sociale en economische rechtvaardigheid roepen we op om vandaag tegen deze hervorming te stemmen.

Deze hervorming van het vennootschapsrecht wordt beter niet goedgekeurd

ACV, ABVV en ACLVB zijn zeer bezorgd over hervorming van het vennootschapsrecht die morgen besproken wordt in de kamer. De vakbonden vragen dan ook dit wetsontwerp niet goed te keuren. En om in de volgende legislatuur met een propere lei de modernisering van het vennootschapsrecht aan te pakken.

Gemeenschappelijke verklaring van de vakbonden n.a.v. 60 jaar Benelux

In navolging van de lidstaten Belgiƫ, Nederland en Luxemburg willen de respectievelijke vakbonden (ABVV, ACV, ACLVB, FNV, CNV, VCP, LCGB, OGBL) het zestigjarig bestaan van de Benelux markeren.