Alle thema's

Bedrijven moeten de mensenrechten respecteren

Samen met tal van andere organisaties vragen we een Belgische wet die bedrijven verplicht de mensenrechten en het milieu te respecteren.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Alle politieke partijen engageren zich om de minimuminkomens op te trekken

Alle politieke partijen engageren zich om de minimuminkomens op te trekken tot boven de Europese armoedegrens. Ze willen dat ook inschrijven in een regeerakkoord. Derde keer, goede keer?

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.