Alle thema's

Hogere uitkeringen en goede voornemens voor sociale verbeteringen

Op 1 januari 2020 gaan enkele sociale uitkeringen omhoog. We vragen met aandrang dat deze verbeteringen bekomen via sociaal overleg, niet leiden tot het verlies van andere sociale voordelen, en dat overleg hierover niet meer verbonden wordt aan overleg over loonsverhogingen.

De sociale zeker­heid kan niet met pensioen

De vragen van 75 jaar geleden blijven actueel. De antwoorden bepalen net zoals toen welke richting we uitgaan met de sociale zekerheid.

Eén jaar VN-Migratie- en Vluchtelingenpact: ngo’s vragen lidstaten om beloftes waar te maken

Een jaar geleden keurde de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties het VN-Migratiepact en het VN-Vluchtelingenpact goed. De uitvoering van het pact schiet volgens verschillende ngo's sterk tekort.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.