Openbare Diensten

“Goedwerkende openbare diensten staan ter beschikking van alle inwoners in dit land”

De zorg, openbaar vervoer, cultuur of onderwijs: iedereen heeft er baat bij dat de dienstverlening hier optimaal functioneert. Dat zegt federaal secretaris Raf De Weerdt.

Sterke openbare diensten zijn goed voor onze democratie én veiligheid

De publieke overheid is een belangrijk fundament voor onze welvaart vandaag. Openbare diensten, een sterke overheid, zijn er steeds in geslaagd om op een evenwichtige en correcte manier de burgers in dit land bij te staan waar nodig. Anders gezegd: we geven dit best niet uit handen aan private spelers.

Rudy De Leeuw op 1 mei: “Wij staan niet aan de zijlijn!”

Een zeer militante Rudy De Leeuw is in zijn speech aan de vooravond van 1 mei snoeihard voor deze regering. Hij roept op voor meer syndicale tegenmacht.

“Niemand ziet zich na z’n 60ste nog werken als calltaker”

De calltakers die mensen in noodsituaties telefonisch verder helpen, slaken een noodkreet. Een getuigenis.

“Wij willen goede en betaalbare openbare diensten voor iedereen”

De reactiedag van 10 oktober, dat is zeggen waar burgers recht op hebben: op sterke, kwalitatieve, toegankelijke en betaalbare openbare diensten. Hoog tijd om opnieuw werk te maken van sterke openbare diensten!