Mogen we nog dromen over een écht sociaal Europa? Ik hoop het

Na het referendum over brexit, na verkiezingen in Frankrijk, Nederland en Duitsland - en dan vergeten we de crisis in Griekenland nog - werd hard geroepen dat Europa de "kleine man" veel meer moet begrijpen en verdedigen. Vandaag start een Europese top over het sociale Europa. Maakt de EU die verwachting waar?

Samen huren ≠ samenwonen

De RVA mag samen hurende alleenstaanden niet langer beschouwen als samenwonenden. Mensen die een huis delen, zijn immers niet noodzakelijk ‘samenwonenden’. Dit maakt een groot verschil in de uitkering.

Belastingontwijking: EU-lidstaten dragen loodzware verantwoordelijkheid

Belastingontwijking is financieel terrorisme. Dat schrijven Rudy De Leeuw en Kathleen Van Brempt.

Grote ABVV-enquête bewijst: flexibiliteit bereikt grenzen

De ABVV-enquête Modern Times toont dat de grenzen van de flexibiliteit bereikt zijn. De werktijd en de werkorganisatie moeten herzien worden. Het is hoog tijd om gas terug te nemen.

"Veel collega’s gaan door de werkdruk onderuit."

Cijfers zijn veelzeggend, maar verhalen van op de werkvloer vertellen meer. In het kader van onze enquête Modern Times getuigen onze delegees: "Het langer werken van de regering-Michel is een ramp, ongeacht of je een zware job hebt of niet."