Alle thema's

Actu Recht op maaltijdcheques bij betaald educatief verlof

Recht op maaltijdcheques bij betaald educatief verlof

Dankzij onze inspanningen bevestigt de RSZ dat een werknemer recht heeft op maaltijdcheques wanneer hij vorming volgt in het kader van betaald educatief verlof

Actu Welvaartsaanpassingen sociale uitkeringen

Welvaartsaanpassingen sociale uitkeringen

Bovenop de indexaanpassing worden de sociale uitkeringen aangepast aan de welvaart. Dankzij onze acties wordt de beschikbare enveloppe volledig besteed en verhogen alle minima

Actu ABVV verbijsterd over bonussen topmanagers

ABVV verbijsterd over bonussen topmanagers

De lonen van de topmanagers zijn buitensporig hoog, zeker in de huidige socio-economische context

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.