Alle thema's

Actu 3000 manifestanten in Antwerpen

3000 manifestanten in Antwerpen

Een drieduizendtal manifestanten heeft vrijdag (18/02) betoogd in het centrum van Antwerpen

Actu IPA-bis onvoldoende!

IPA-bis onvoldoende!

Het ABVV kan niet instemmen met het bemiddelingsvoorstel van de regering zoals het nu voorligt. We handhaven onze nationale actiedag op 4 maart. Lees en download het nieuwe pamflet

Actu Laat het grote geld niet ontsnappen!

Laat het grote geld niet ontsnappen!

Het ABVV en het Financieel Actie Netwerk laten het grote geld niet ontsnappen. Samen gaan we op zoek naar 25 miljard euro. Zoek mee en teken de petitie

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Sociaal-economische barometer ABVV: op naar meer zekerheid en kwaliteit

Met het oog op meer kwaliteit en zekerheid vestigen we met nieuwe cijfers in onze ‘sociaal-economische barometer 2019’, de aandacht op de onrustwekkende economische situatie, de achteruitgang van de koopkracht, een sociale zekerheid onder zware druk en een budgettair verontrustende situatie.