Alle thema's

Brief 7 - Het verre, en toch o zo nabije, Europa

Een brief over een sociaal Europa voor de mensen.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Een Europa voor mensen

Een garantie voor een betere levensstandaard. Een vuist tegen klimaatverandering. Een vrijwaring van onze sociale rechten. We staan voor een pak uitdagingen. De oplossing? Een sterk sociaal Europa. Een belangrijke stap kan hier gezet worden met de verkiezingen van 26 mei. Dat het helemaal radicaal anders moet, dat werd duidelijk tijdens het politieke debat met de Europese kopstukken.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.

Memorandum van het ABVV ‘Samen voor sociale rechtvaardigheid’

Met het oog op een toenemende precariteit, de groeiende armoede en groter wordende ongelijkheden, legt het ABVV een reeks projecten en concrete, vernieuwende voorstellen nu al op de tafel van de volgende regering.