Alle thema's

Europese daadkracht nodig om loonkloof v/m te dichten

Samen met alle Europese vakbonden vragen we een bindende Europese richtlijn om de loonkloof tussen vrouwen en mannen te dichten.

Congres EVV: “Op naar een sociaal Europa voor de mensen”

Het 14e congres van het Europees Vakverbond vindt plaats van dinsdag 21 tot vrijdag 24 mei in Wenen. Een delegatie van het ABVV is er ook bij. #ETUC19

Wat verwachten we van Europa?

Het is vandaag Europadag 2019. Reden te meer om even stil te staan bij Europa en de verkiezingen voor het Europees parlement op 26 mei. Ook al is er veel kritiek te formuleren op de huidige Europese Unie, enkel mét Europa kunnen we grensoverschrijdende problemen aanpakken.

Handelsakkoord EU-Japan: meer dan een slechte zaak voor Europa en haar inwoners

Met het handelsakkoord ‘nieuwe stijl’ tussen de Europese Unie en Japan, dat morgen in het Europees Parlement ter stemming wordt gebracht, maakt de EU duidelijk dat ze vaart wil zetten met de vrije handelsakkoorden. Eens te meer wordt voorbij gegaan aan de terechte kritiek van de burgers, de vakbonden en de sociale bewegingen.

Solidariteitsovereenkomst tussen OPZZ en ABVV

Op donderdag 30 november ondertekenden het ABVV en de Poolse vakbond OPZZ een solidariteitsovereenkomst.