Actie Nationale betoging

Nationale betoging in vakbondsfront

Op 7 oktober is de regering-Michel een jaar aan de macht. Een jaar lang nam ze onverteerbare maatregelen voor de werknemers, mensen die aangewezen zijn op een uitkering en jongeren. Antisociale maatregelen die ons enkel kruimels overlaten. Het beleid van de factuurregering-Bourgeois is al niet veel beter. De werkgevers en de financiële lobby’s zitten in een zetel.  Logo 7 oktober

En het gaat maar door. De onevenwichtige en onrechtvaardige taxshift toont dat we klaar moeten zijn voor een nieuwe fase van verzet, want er zijn alternatieven!

De lasten voor de gezinnen (o.a. verhoging btw op elektriciteit), de lusten voor grote bedrijven en grote vermogens (o.a. vermindering werkgeversbijdrage aan de sociale zekerheid zonder voorwaarden om jobs te behouden of te creëren, geen vermogenswinstbelasting)? Dat pikken wij niet!

ABVV, ACV en ACLVB zetten dus het verzet verder en nodigen andere sociale bewegingen uit dit verzet
breed te ondersteunen!

Praktisch

• Woensdag 7 oktober in Brussel
  • Verzamelen vanaf 11u aan het Noordstation - Albert II-laan
  • Vertrek betoging om 11.30 uur
  • Aankomst rond 13u op de Europaesplanade aan het Zuidstation
  • Contacteer je ABVV-gewest voor info over inschrijvingen, transport van en naar Brussel, terugbetaling vervoer,...  Er is een speciaal NMBS-ticket beschikbaar vanaf 30 september.
  • Deelnemers aan de manifestatie worden gedekt door een stakingsvergoeding
  • Bom­metjes horen niet bij een betoging, ze jagen mensen weg en zijn gevaarlijk. Roep, zing, fluit, maak muziek,  maar verknal de betoging niet.
  • Parcours