Gemeenschappelijke verklaring van de vakbonden n.a.v. 60 jaar Benelux

In navolging van de lidstaten België, Nederland en Luxemburg willen de respectievelijke vakbonden (ABVV, ACV, ACLVB, FNV, CNV, VCP, LCGB, OGBL) het zestigjarig bestaan van de Benelux markeren.

Ontslag Michel-II: hoog tijd voor rechtvaardige sociale maatregelen

Het ABVV heeft akte genomen van de vraag tot ontslag van de minderheidsregering van Eerste minister Charles Michel

Persbericht ACV – ABVV – CIRE – Coördinatie mensen zonder papieren – Fairwork Belgium | Samen voor de bescherming van arbeidsmigranten

Op de internationale dag van de rechten van de arbeidsmigranten en hun familieleden organiseren het ACV, het ABVV, CIRE, de Coördinatie mensen zonder papieren, Fairwork Belgium en Vluchtelingenwerk Vlaanderen een colloquium.

ABVV roept op om hervorming Vennootschapsrecht niet te stemmen

Het ABVV roept de Kamerleden op om deze grondige liberalisering van ons economisch stelsel niet op een drafje goed te keuren.

Handelsakkoord EU-Japan: meer dan een slechte zaak voor Europa en haar inwoners

Met het handelsakkoord ‘nieuwe stijl’ tussen de Europese Unie en Japan, dat morgen in het Europees Parlement ter stemming wordt gebracht, maakt de EU duidelijk dat ze vaart wil zetten met de vrije handelsakkoorden. Eens te meer wordt voorbij gegaan aan de terechte kritiek van de burgers, de vakbonden en de sociale bewegingen.

Het ABVV aanvaardt niet dat de regering Michel-II, die slechts 1/3 van de Belgen vertegenwoordigt, maatregelen neemt ten koste van ons allen

Het politieke circus en daarbij horende mediacircus dat de werknemers de jongste dagen hebben meegemaakt, kent eindelijk een ontknoping.

Zwaar werk: reacties vakbonden op rapport bemiddelaars

Het rapport erkent de nood aan waardige pensioenen, het belang van preventie en eindeloopbaanregelingen maar gaat ook voorbij aan enkele essentiële punten zoals het budget en de verantwoordelijkheid van werkgevers

Wij accepteren geen loonblokkering

De Internationale arbeidsorganisatie berekende dat de Belgische werknemers de afgelopen drie jaar 2,3% aan koopkracht verloren.

Brutale ingreep in landingsbanen creëert enorm maatschappelijk probleem

ABVV, ACV en ACLVB verzetten zich tegen de optrekking van de leeftijd van 55 jaar naar 60 jaar voor het recht op uitzonderingslandingsbanen dat de regering besloot in haar jobsdeal.

De werkgevers begraven het overleg over de erkenning van zware beroepen in de privésector

Op woensdag kwamen de sociale gesprekspartners samen in de Nationale Arbeidsraad om nogmaals het dossier van belastend werk, de erkenning van de zware beroepen, voor werknemers in de privésector te bespreken.