Eindeloopbaan en Pensioen

Het puntensysteem van Michel: onzekerheid over de hele lijn

Het puntenssysteem voor de pensioenen dat de regering wil invoeren, staat gelijk aan sociale achteruitgang en enorme onzekerheid.

Persbericht naar aanleiding van de lopende begrotingsgesprekken

Sinds maanden maakt het ABVV zijn ongerustheid kenbaar over de beslissingen die de regering neemt. Het is nog niet voldoende dat ze van harde besparingen haar religie heeft gemaakt; ze organiseert ook bewust sociale achteruitgang door het beleid ten voordele van de rijken en van de financiële wereld te laten dragen door een meerderheid van burgers.

Pensioenminister Bacquelaine snijdt nog dieper in onze pensioenen

Op basis van de tekst die pensioenminister Bacquelaine publiceerde op zijn website werd ons duidelijk dat de Ministerraad verleden donderdag besliste de werknemerspensioenen opnieuw te verlagen.

Geen schouderklopjes voor Michel

De arbeidsvoorwaarden zijn verslechterd, de sociale bescherming verminderd en ons land bengelt aan de staart van het Europees peloton als het gaat om jobcreatie. De complimenten van de OESO zijn misplaatst.

Regering stelt beslissing over plan Bacquelaine uit

De vakbonden vernemen dat de regering een beslissing over het voorstel van minister Bacquelaine rond 'eenheid van loopbaan' heeft uitgesteld.

Koerswending voor meer sociale en fiscale rechtvaardigheid

ABVV, ACV en ACLVB eisen een koerswending van de federale regering nu die halfweg haar legislatuur is en voor een cruciale begrotingsopmaak staat. Een koerswending die inzet op sociale en fiscale rechtvaardigheid.

Meer dan 45 jaar werken onvoldoende voor minister van Pensioenen

Nu vrijdag wil de minister van Pensioenen een maatregel doordrukken die desastreus is voor werknemers met een lange loopbaan die op het einde van hun carrière een periode ‘inactief’ zijn, die dus ziek of werkloos worden.