Alle thema's

Op deze pagina vind je het nieuws, de persberichten en publicaties over 'werkloosheid'.

Actu Succesvol congres

ABVV terug vertrokken voor vier jaar na succesvol congres

Het Statutair Congres heeft zijn tevredenheid geuit over het werk van het dagelijks bestuur van de voorbije vier jaar.

Actu 1 mei 2010 speech Rudy De Leeuw

Niet BHV maar WWW: Werk, Werk, Werk

In zijn 1 meispeech was Rudy De Leeuw erg duidelijk: niet BHV, maar WWW (Werk, Werk, Werk) moet de prioriteit zijn.

Actu Herstructurering Carrefour

Sociale afbraak bij Carrefour

Op een buitengewone ondernemingsraad werd bekend gemaakt dat warenhuisketen Carrefour 21 winkels sluit, een deel van de keten afstoot en de arbeids- en loonsvoorwaarden van de werknemers naar beneden toe wil herzien.

Geen 327.499 maar wel 491.588 werklozen in maart 2020

Het ABVV wijst erop dat een bijzonder kwetsbare groep werkzoekenden niet wordt meegeteld in de RVA-cijfers. Daarnaast zijn er in deze periode ook uitzonderlijk veel tijdelijk werklozen en we verwachten dat de groep volledig werklozen nog zal groeien.

Grondwettelijk Hof vernietigt Bijkluswet: vakbonden verheugd maar dringen ook aan oplossing voor inkomensverlies

ACV, ABVV en ACLVB hebben van meet af de regeling voor het bijklussen tot 6.340 euro aangeklaagd en startten een procedure bij het Grondwettelijk Hof. We stelden dat het over een nefaste maatregel voor werknemers en voor de sociale zekerheid ging en dat de regelgeving de principes van gelijkheid en non-discriminatie schond. We zijn tevreden dat het Grondwettelijk Hof deze redenering volgt.