Alle thema's

Werken (of niet) als het warm is

Werken (of niet) als het warm is: wat moet je weten?

De temperaturen kunnen de komende dagen hoog oplopen en de werkomstandigheden bemoeilijken. Bepaalde maatregelen zijn noodzakelijk, want doorwerken bij grote hitte is niet zonder gevaar voor de gezondheid.

Wie hield de samenleving nu ook alweer draaiende?

De werknemers, met de werknemers in de essentiële sectoren op kop, hielden de afgelopen maanden de samenleving draaiende. Zij verdienen een opwaardering in centen, werkomstandigheden en statuten.

Groter deel van je inkomen beschermd tegen beslag

Om mensen met schulden tijdens de coronacrisis te beschermen, konden deurwaarders geen beslag meer leggen op lonen of uitkeringen. Die tijdelijke maatregel is nu afgelopen, maar tot 31 augustus is nu wel een groter deel van je inkomen beschermd tegen beslag of overdracht.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.