Volledig werkloos? Dien je controlekaart vroeger in

woensdag, 25 Maart 2020

Wie volledig werkloos is, mag zijn controlekaart al in de voorlaatste week van de maand aan ons bezorgen. Op papier of digitaal. Zo spreiden we de verwerking.

We hebben momenteel heel veel aanvragen tijdelijke werkloosheid omwille van de coronacrisis. We zorgen ervoor dat de papierwinkel voor deze aanvragen snel in orde komt. Onze medewerkers doen er alles aan om de vele dossiers correct af te handelen en de uitbetalingen te verzekeren.

Ben je volledig werkloos? Help ons dan de stroom van aanvragen, dossiers en uitbetalingen beheersbaar te houden. Hoe? Door je controlekaart vroeger aan ons te bezorgen, met name in de voorlaatste week van de maand. Zowel op papier als digitaal. Let op: voor de maand juli worden scans niet meer aanvaard en moet je de originele controlekaart ondertekend bezorgen.

• Maart: indienen vanaf 25 maart 2020, uitbetaling volgt vanaf 1 april

• April: indienen vanaf 22 april 2020, uitbetaling volgt vanaf 29 april

• Mei: indienen vanaf 25 mei, uitbetaling volgt vanaf 2 juni

• Juni: indienen vanaf 24 juni, uitbetaling volgt vanaf 1 juli. Het is de laatste maand waarin het volstaat om een scan van je ondertekende controlekaart te bezorgen.

• Voor juli en augustus geldt vooralsnog de gewone regeling: indienen 3 werkdagen voor de vroegste betaaldatum.
    • juli : indienen vanaf 28/07, uitbetaling volgt vanaf 31/07
    • augustus: indienen vanaf 27/08, uitbetaling volgt vanaf 01/09

Je papieren controlekaart kan je zoals gewoonlijk in de bus van je ABVV-werkloosheidskantoor steken of opsturen met de post. In juni volstaat dus nog een ondertekende scan van je controlekaart, voor juli is dan niet meer het geval.

Je stempelt online? Je kan je kaart indienen zoals gebruikelijk via de applicatie, maar in juni dus wel nog een week vroeger.