Alle thema's

Enkele coronalessen over onze mensenrechten

De Europese Commissie wil werk maken van wetgeving die bedrijven verplicht om mensenrechten en milieunormen te respecteren in al hun activiteiten en over hun hele toeleveringsketens. Een grote stap vooruit, die ngo’s en vakbonden toejuichen. Bindende regels zijn noodzakelijker dan ooit, nu de COVID-19-crisis de limieten van ongereguleerde globalisering blootlegt.

1 mei - 75 jaar ABVV

Op deze 1 mei 2020 vieren we niet alleen 130 jaar 1 mei, maar ook 75 jaar ABVV. Op 1 mei 1945 werd het ABVV formeel opgericht. Een gelukkige verjaardag aan onszelf dus. Zekerheid gisteren, zekerheid voor morgen.

Elke crisis is een kans op sociale vooruitgang

Elke crisis is een dubbeltje op zijn kant. Solidariteit en een sterke sociale beweging kunnen dat dubbeltje in de juiste richting doen vallen. Zo maken we samen de ‘Zekerheid voor Morgen’.

Persberichten

Belgische vakbonden en ngo's vragen dringend een onderzoek naar de Colombiaanse spionagepraktijken op het Europese en Belgische grondgebied

De Belgische vakbonden ACV, ABVV en ACLVB en vele ngo's uit de Belgische coalitie voor waardig werk zijn met verstomming geslagen door het nieuws over de spionageactiviteiten van de Colombiaanse inlichtingendienst DAS in Europa.

Vakbonden en ngo's zetten Waardig Werk in Colombia op nationale en regionale agenda

De coalitie 'Waardig Werk' is erin geslaagd om een omstreden investeringsakkoord met Colombia tegen te houden.