Alle thema's
Download de affiche Stem 3
Download de app

Vrouwen weten waarom

Mannen en vrouwen gelijk anno 2020? Neen, nog steeds niet. Vrouwen verdienen nog altijd 20 procent minder dan mannen, nu al voor het zesde jaar op rij. 23.7% zelfs. De loonkloof daalt niet. Integendeel. Het wordt hoog tijd om die kloof te dichten. De sociale verkiezingen dit jaar kunnen daar misschien een handje bij helpen. #SamenVooruit voor loongelijkheid!

Sociale verkiezingen: stem ABVV, stem lijst 3

De volgende sociale verkiezingen vinden plaats tussen 11 en 24 mei 2020. Vandaag vond de lottrekking van de lijstnummers van de vakbonden plaats. Het ABVV trok lijstnummer 3.

Wil jij ook vooruit? Versterk dan het ABVV-team!

Wij zoeken enthousiaste en sterke vrouwen en mannen die niet langer aan de zijlijn willen staan, maar vooruit willen. Samen met hun collega’s. Ook jij kan kandidaat zijn!

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Geef uitzendkrachten een stem

Uitzendkrachten zouden net als vaste werknemers hun stem moeten kunnen laten horen en collega’s verkiezen die hun belangen verdedigen in het bedrijf waar ze werken. Wij zetten de argumenten op een rijtje.