Middelen van onze Sociale zekerheid met meer zorg besteden

Het Rekenhof bevestigt waarvoor we al lang waarschuwden: de korting voor de eerste werknemer is een miskleun en kost onze sociale zekerheid handenvol geld.

Verhoging van het minimumloon: Europa neemt het voortouw

De NAR brengt vandaag op vraag van minister van Werk Dermagne advies uit over een voorstel van de Europese Commissie voor een richtlijn betreffende toereikende minimumlonen in de EU.

Vaccinatieverlof: een goede zaak voor alle werknemers!

Het ABVV is bijzonder tevreden met het positieve advies dat de sociale partners in de NAR hebben uitgebracht over het vaccinatieverlof

Unia en ABVV geven hun samenwerking een nieuwe impuls

Unia en ABVV hebben op 12 januari 2021 een nieuw samenwerkingsakkoord ondertekend om samen discriminatie aan te pakken en gelijkheid te bevorderen.

IPA: werknemers hebben recht op een fair akkoord

ABVV, ACV en ACLVB kunnen de door de Centrale Raad voor het Bedrijfsleven vastgelegde maximale beschikbare marge van amper 0,4% voor 2021 en 2022 niet onderschrijven. Een aalmoes van maximaal 0,4 voor de komende 2 jaren is voor de werknemers onaanvaardbaar.

Effectentaks: onvoldoende en niet in verhouding met inspanningen werknemers

Het wetsontwerp over een taks op effectenrekeningen, is een stap in de goede richting. Maar die stap is te klein. We kunnen niet akkoord gaan met het feit dat de inspanningen die gevraagd worden aan de houders van een effectenrekening, niet in verhouding staan tot wat de werknemers moeten bijdragen.