Vakbondsactie

ABVV voert actie ter verdediging van het stakingsrecht

Op donderdag 10 december, de Internationale Dag van de Mensenrechten, vinden er in verschillende Belgische steden acties plaats ter verdediging van het stakingsrecht en het recht op actievoeren.

Het rommelt bij Engie. Welke toekomst voor onze werknemers?

Het hoofdkwartier van Engie in Parijs heeft aangekondigd dat twee derde van de service-activiteiten die deel uitmaken van de wereldwijde groep Engie, zullen afgestoten worden. In België worden 10.000 werknemers rechtstreeks tewerkgesteld in deze branche. Het gaat voornamelijk om Fabricom, Axima en Cofely, maar ook kleinere entiteiten zijn betrokken.

Het ABVV mobiliseert op 8 en 9 maart voor meer vrouwenrechten

Op 8 maart wordt in Brussel de wereldvrouwenmars georganiseerd. Een mars die wereldwijd wordt georganiseerd met overal dezelfde centrale eis: gelijke rechten voor vrouwen en mannen. Vandaag worden die rechten nog altijd met de voeten getreden.

Uitspraak Hof van Cassatie over vreedzame actie is gevaarlijk precedent voor betogings- en stakingsrecht

Het Hof van Cassatie bevestigt de veroordeling van de voorzitter van ABVV Antwerpen voor "kwaadwillig belemmeren van het verkeer". Al wie een actie voert waardoor het verkeer ‘belemmerd’ wordt, kan door deze uitspraak strafrechtelijk vervolgd worden.

Veroordeling wegens vreedzame actie zal ons niet beletten om actie te blijven voeren tegen sociaal onrecht

Vandaag, 26 juni 2019, heeft het Hof van Beroep van Antwerpen de principiële veroordeling van de voorzitter van ABVV-Antwerpen aangehouden

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.

ABVV voert op 14 mei actie voor meer koopkracht en tegen ongelijkheid

Op 14 mei mobiliseert het ABVV met de duidelijke eis voor meer koopkracht en een einde aan de toenemende ongelijkheid.