18.12.2018

Op de internationale dag van de rechten van de arbeidsmigranten en hun familieleden organiseren het ACV, het ABVV, CIRE, de Coördinatie mensen zonder papieren, Fairwork Belgium en Vluchtelingenwerk Vlaanderen een colloquium.

28.11.2018

De Internationale arbeidsorganisatie berekende dat de Belgische werknemers de afgelopen drie jaar 2,3% aan koopkracht verloren.

24.07.2018

Kunst- en vliegwerk om toch maar met een akkoord naar buiten te kunnen komen alvorens de ministers op vakantie vertrekken. Dat is het resultaat van de fameuze gesprekken binnen de regering-Michel. In afwachting van de teksten, wil het ABVV alvast een eerste reactie geven op bepaalde luiken van de ‘arbeidsdeal’ en begroting. Conclusie: dit is een akkoord van gemiste kansen.

12.02.2018

Naar aanleiding van 20 jaar Wet Renault, dringt het ABVV aan op een grondige bijsturing in het belang van de werknemers van morgen.

31.01.2018

Het wetgevend kader moet zieke werknemers begeleiden die het werk willen hervatten. Het mag niet misbruikt worden als ontslagmachine. Dat is echter wat er nu gebeurt.

19.01.2018

Voor het ABVV zijn jobs met 0 bijdragen, 0 rechten, 0 garanties en 100% sociale dumping onaanvaardbaar en sociaal onrechtvaardig