Federaal ABVV werft aan

Online communicatiemedewerker – Social Media Expert - redacteur (v/m) voor de Persdienst

Kernopdrachten

  • Opstellen, bewerken, publiceren van content op website en sociale media. Beheer van de website en sociale media. Functioneren als online campaigner en conversation manager.
  • Creatief grafisch inspelen op de actualiteit, vakbondsthema’s, publieke opinie.
  • Artikels schrijven en teksten van anderen redigeren.
  • Opstellen en versturen elektronische nieuwsbrieven.
  • Aandachtig opvolgen van actualiteit en potentieel belangrijke onderwerpen en zelf suggesties voor communicatie aanreiken.

Verantwoordelijkheden

  • Invulling, beheer, usability van abvv.be en sociale media-kanalen. Je bent het aanspreekpunt voor de online-communicatie.
  • Advies formuleren over inzetten van content en campagne voeren. Vertalen van content in visueel aantrekkelijke formats.

Vereiste competenties

  • Passie voor internet, sociale media, online campagne voeren.
  • Je weet en begrijpt hoe digitale communicatiemiddelen ingezet (moeten) worden. Je bent thuis in Google (analytics, advertising, ...), Facebook, Twitter, LinkedIn, … Kennis van CMS-systemen, HTML, ervaring met vindbaarheid/SEO is een plus.
  • Creatieve grafische vaardigheden. Je kan aan de slag met programma’s om infografieken of illustraties te maken, je kan foto’s en afbeeldingen opmaken en bewerken, net als video’s voor site en sociale media jou niet afschrikken 
  • Kennis van grafische programma’s print zijn een pluspunt. Het sporadisch ontwerpen van een pamflet en jouw creativiteit hier laten spelen, schrikt jou niet af. 
  • Vlotte pen. Je maakt teksten toegankelijk en aantrekkelijk voor een breed publiek. Je hebt oog voor lay-out en grafische elementen. Je hebt ook voor je doelpubliek en past je taalgebruik aan doelpubliek en medium aan. Kwaliteit en ‘klantgerichtheid’ staan centraal.
  • Je bent sterk in het verzamelen en structureren van informatie.
  • Je bent een teamspeler. Je neemt initiatief en werkt proactief. Je bent kritisch, sociaal en contactvaardig.
  • Je hebt economisch, sociologisch, journalistiek inzicht en belangstelling voor de vakbondswereld.
  • Je kan goed om met druk, deadlines en stressvolle situaties. Je speelt soepel in op onverwachte situaties en onvoorziene omstandigheden.
  • Universitair diploma, hogeschool of gelijkwaardig. Diploma Communicatie, Journalistiek, Marketing of gelijkwaardig door ervaring. Ervaring met webredactie / online copywriting en online campagne voeren.
  • Uitstekende kennis en beheersing van de Nederlandse taal, degelijke kennis van het Frans en Engels.

Wij bieden

  • Contract van onbepaalde duur
  • Loon volgens ABVV-barema
  • Extralegale voordelen

Interesse?

Sollicitaties met cv en motivatiebrief vóór 1 mei richten aan het Federaal ABVV: aanwervingen@abvv.be

Uw kwaliteiten zijn belangrijker dan uw geslacht, leeftijd, handicap of origine.