Het ABVV-regio Antwerpen werft aan:

Dossierbeheerder Werkloosheid (m/v/x)

Je zorgt er elke maand voor dat werkloze ABVV-leden snel hun inkomen krijgen. Je informeert hen, stelt hun werkloosheidsdossier op, begeleidt hen met de aanvraag van hun uitkering en, na goedkeuring door de RVA, betaal je maandelijks hun vergoeding. Je analyseert verwerpingen en bijpassingen van de RVA, lost ze op en verwerkt ze. Je doet dit in teamverband met jouw collega’s in één van de ABVV-dienstencentra in Antwerpen, Hoboken, Deurne, Merksem, Kapellen of Boom.

Opleiding

De werkloosheidsreglementering is complex. Je krijgt van het ABVV een doorgedreven opleiding op de werkvloer. Jouw bachelor, in bijvoorbeeld maatschappelijke dienstverlening, of gelijkwaardige ervaring, is een goede springplank om alle nodige details van de sociale wetgeving onder de knie te krijgen.

Competenties

Het ABVV is een inclusieve organisatie en selecteert zijn medewerkers op basis van kwaliteiten en competenties. Van onze dossierbeheerders werkloosheid verwachten we:

• het vermogen om de situatie van de werkloze grondig te analyseren,
  • klantgerichtheid,
  • sterke communicatievaardigheden, vriendelijk, open maar ook assertief,
  • deontologisch handelen,
  • zorgvuldig en betrouwbaar werk,
  • een goede omgang met stress.

Grondige kennis van het Nederlands is essentieel. Andere talen zijn een pluspunt. Kennis van of interesse in sociale wetgeving en arbeidsrecht is noodzakelijk.

Arbeidsvoorwaarden

• Een voltijds contract van onbepaalde duur. Je hebt de keuze tussen 32 of 35,5 uren per week.
  • Een degelijk loon met vakantiegeld (100%), eindejaarspremie (100%) en een zomerpremie (28% maandloon).Extralegale voordelen: maaltijdcheques, groepsverzekering, 100% tussenkomst in de kosten van het woon-werkverkeer met openbaar vervoer (of fietsvergoeding), hospitalisatieverzekering, syndicale premie, ecocheques en een forfaitair bedrag aan kosten eigen aan de werkgever.
  • Een enthousiaste syndicale organisatie met doorgroeimogelijkheden die je in je werk ondersteunt en strijdt voor een rechtvaardige samenleving.

Sollicitatieprocedure mei 2022

Solliciteer bij voorkeur per mail: vacature@abvv.be. Je motivatie en CV richt je aan: ABVV-regio Antwerpen | Mehdi Koocheki – algemeen secretaris | Ommeganckstraat 35 | 2018 Antwerpen

• Jouw sollicitatiebrief bereikt ons ten laatste op: 15 juni 2022.
  • Uit alle sollicitaties selecteren we de geschikte kandidaten voor een eerste gesprek. Dit gaat door op: 23 juni 2022.
  • Op basis van dit gesprek worden kandidaten geselecteerd voor een screening door Ascento (week 26).
  • De kandidaten met goede resultaten worden uitgenodigd voor een laatste gesprek op 13 juli 2022.

Meer informatie over het profiel, arbeidsvoorwaarden en procedure?

Contacteer onze personeelsdienst op tel. 03 220 66 93 of vacature@abvv.be.

Algemene informatie over onze vakbond ABVV?

Website - Facebook

Dowload hier onze vacaturefiche.

Wij selecteren op basis van kwaliteiten en competenties!