De loonnormwet verplettert onze lonen | Actie op 13 juli 2021

Actie op 13 juli 2021 om 11u aan station van Brussel-Centraal | Het ABVV aanvaardt niet langer het keurslijf dat de loonnormwet (de zogenaamde wet van 1996), onze lonen oplegt.

Uitzendkracht verliest geen vakantierechten door tijdelijke werkloosheid wegens overmacht-corona

Op 28 juni 2021 publiceerde de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie (RJV) een verduidelijking met betrekking tot de arbeiders-uitzendkrachten onder de FAQ op haar website. De verduidelijking kwam er nadat vragen waren gerezen over de toepassing van de gelijkstelling van tijdelijke werkloosheid wegens overmacht-corona op de uitzendkrachten.

ITUC 2021 Global Rights

Het IVV (het Internationaal Vakverbond of ITUC) maakte vandaag de editie 2021 van de jaarlijkse index van de rechten van werknemers bekend.

Het ABVV tekent het sociaal akkoord, maar zet strijd tegen loonwet verder

De stemming van het federaal comité van 22 juni 2021 leverde een zeer nipt resultaat op over het ontwerpakkoord van de G10

Hogere sociale uitkeringen vanaf 1 juli

Onder druk van het ABVV in de afgelopen maanden besliste de federale regering eindelijk een budget van ruim 700 miljoen euro vrij te maken voor de welvaartsenveloppe.