IPA

De loonnormwet verplettert onze lonen | Actie op 13 juli 2021

Actie op 13 juli 2021 om 11u aan station van Brussel-Centraal | Het ABVV aanvaardt niet langer het keurslijf dat de loonnormwet (de zogenaamde wet van 1996), onze lonen oplegt.

Het ABVV tekent het sociaal akkoord, maar zet strijd tegen loonwet verder

De stemming van het federaal comité van 22 juni 2021 leverde een zeer nipt resultaat op over het ontwerpakkoord van de G10

Brochure - De maximale loonmarge. Voorstellen voor hervorming van een kaduke wet

In 1996 werd de wet tot bevordering van de werkgelegenheid en tot preventieve vrijwaring van het concurrentievermogen aangenomen. Deze loonnormwet was bedoeld om de concurrentiepositie van de Belgische bedrijven veilig te stellen. Om meerdere redenen vragen de vakbonden de herziening van de Wet van ’96.

Open brief: Werknemers verdienen meer dan een opgesmukte 0,4%

Vakcentrales waarschuwen regering: Een ‘opgesmukte’ 0,4 % is niet het respect dat werknemers verdienen!

Met een imperatieve loonmarge van 0,4% is verder onderhandelen uitgesloten

Het ABVV, het ACV en het ACLVB zijn altijd voorstander gebleven van het sluiten van een interprofessioneel akkoord, omdat dit akkoord de arbeidsvoorwaarden van bijna 4 miljoen werknemers kan verbeteren