Ons Vaccin

IPA 2021-2022: koopkracht is het beste vaccin tegen de coronacrisis

Aan de vooravond van het overleg herhalen we onze eis voor meer koopkracht. Dat is het beste vaccin om te vermijden dat de coronacrisis lang blijft duren. En werknemers hebben er nu meer dan ooit recht op.

Interprofessioneel akkoord: we gaan ervoor

Loonsverhogingen en betere bescherming. Daar zijn werknemers aan toe. Daar gaan we voor bij de start van de onderhandelingen voor een interprofessioneel akkoord 2021-2022.

‘We moeten van een armoedig beleid naar een armoedebeleid’ - Dubbelinterview Anne Van Lancker en Miranda Ulens

Zonder echte hervormingen zal de armoede alleen maar toenemen. Zeker nu de coronacrisis de kloof tussen arm en rijk vergroot. Toch zijn Anne van Lancker van Decenniumdoelen en onze eigen Miranda Ulens hoopvol. Wanneer mensen dreigen kopje onder te gaan, staan anderen op om het tij te keren.

Na corona, anders en beter - #Barometer20

Sinds de Tweede Wereldoorlog hebben we geen crisis gekend zoals deze aangericht door een onverwacht virus. De coronacrisis veroorzaakt leed, veel leed. Zowel fysiek als psychisch, zowel sociaal als economisch. De sociaal-economische barometer van het ABVV probeert op verschillende maatschappelijke domeinen lessen te trekken.

Werelddag van het verzet tegen Armoede: meer dan ooit nodig

Op zaterdag 17 oktober is het ‘Werelddag van verzet tegen armoede’. Een belangrijke dag om aandacht te vragen voor de vele mensen die dag in dag uit strijden tegen armoede.