Corona

Grensarbeid Frankrijk - Belgie in tijden van corona

Wat is de impact van het coronavirus op grensarbeiders in Belgiƫ en Frankrijk? We vertellen het je in dit artikel.

Tijdelijke werkloosheid voor ouders wanneer school of opvang sluit

Gaat de opvang dicht, of sluit de school van je kinderen (gedeeltelijk) omwille van het coronavirus? Moet je met je kinderen in quarantaine? Je kan nu gebruik maken van tijdelijke werkloosheid.

Corona duwt kwetsbare mensen kopje onder

Er moet een politieke consensus zijn om het risico op armoede of sociale uitsluiting, dat 1 op de 5 Belgen treft, te bestrijden. Wie het voor corona al moeilijk had om het hoofd boven water te houden, dreigt nu kopje onder te gaan. Een belangrijk gegeven, zeker op deze Werelddag van verzet tegen armoede.

Coronamaatregelen voor volledig werklozen verlengd

Tot 30 september daalt je uitkering als volledig werkloze niet. De coronaperiode telt niet mee bij de berekening van de duurtijd van je inschakelingsuitkering.

Aangepaste ABVV-dienstverlening tegen verspreiding corona

We passen onze dienstverlening aan om de gezondheid van medewerkers en leden te vrijwaren. Wij blijven bereikbaar om je bij te staan.